Shop the Frog powstał w odpowiedzi na stale rosnący popyt na produkty certyfikowane przez Rainforest Alliance. Prezentuje wyłącznie produkty które posiadają znak towarowy Rainforest Alliance CertifiedTM, oferowane przez przedsiębiorców z całego świata. Dzięki serwisowi przedsiębiorcy mogą rozszerzyć zasięg rynkowy, a konsumenci łatwiej odnajdywać interesujące ich towary.
Warto zaznaczyć, że w Europie jedynie klienci NEPCon mogą stosować znak Rainforest Alliance CertifiedTM wraz z logo FSC w branży drzewnej i papierniczej.
Osoby korzystające z serwisu Shop the Frog mogą wyszukiwać interesujące ich produkty według kategorii, takich jak kraj pochodzenia, rodzaj produktu (artykuły biurowe, materiały budowlane itp.) oraz typ produktu (na przykład drzwi, czy papier). W rezultatach wyszukiwania wyświetlane są linki do profili internetowych, prezentujących konkretne przedsiębiorstwa, wraz z ich logo, adresem strony, listą oferowanych produktów sygnowanych znakiem Rainforest Alliance CertifiedTM itp. Przedsiębiorcy mogą umieszczać link do swojego profilu między innymi na portalach społecznościowych i stronach internetowych firmy.
Serwis jest regularnie aktualizowany, tak, by w miarę możliwości przedstawiać pełną listę dostępnych na rynku produktów certyfikowanych przez Rainforest Alliance. Warto więc zachęcić wszystkich przedsiębiorców, oferujących
produkty ze znakiem Rainforest Alliance CertifiedTM, do skorzystania z tej całkowicie darmowej możliwości wypromowania swojej firmy.
Aby utworzyć profil na Shop the Frog, należy przesłać dane dotyczące marki, typu produktu, kraju sprzedaży i adres strony internetowej przedsiębiorstwa na adres e-mail:
shopthefrog@ra.org.
Wśród ciekawostek, które można znaleźć na stronie Shop the Frog, znajduje się
prezentacja „Frog Spotting”, na którą składają się zdjęcia z logiem zielonej żabki Rainforest Alliance CertifiedTM, wykonane przy pomocy telefonów komórkowych przez klientów z różnych stron świata.
Aby podzielić się swoim zdjęciem i dołączyć do „Frog Spotting”, wystarczy przesłać je do serwisu Flickr lub na konto Rainforest Alliance na Facebooku albo Twitterze .